Kako naj izgleda kvalitetno narejena spletna stran?
| Članek je bil prebran 131 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Ni vsaka spletna stran enako dodelana in kvalitetna. Nekatere so že na prvo žogo strukturirane in vsebinsko zastavljene precej bolje, kakor druge. Ker sami za svoje delo ali spletno stran navadno težko realno ocenimo, ali je kvalitetna ali ne, je pogosto najboljša izbira analiza spletne strani. Samo podrobna analiza nam da podatek o tem, kako uspešna je spletna stran, kaj ji manjka, kaj lahko izpopolnimo ter izboljšamo ter kaj, smo doslej delali dobro, kaj pa je nujno treba popraviti. Najpogosteje se napake začnejo že pri samih pristajalnih straneh, ki so ključne za to, ali bomo uporabnike oziroma obiskovalce spletne strani na njej tudi obdržali, ali pa bodo hitro zaključili z ogledom našega spletnega mesta. Da nekaj ni v redu s samo pristajalno stranjo ugotovimo tedaj, ko stran sicer beleži določen obisk, a ga ni pretirano veliko, poleg tega pa obiskovalci na strani ne delajo tistega, kar bi vi želeli, da delajo. Če težave niso ne v izbranih oglaševalskih kanalih, ne v določeni ciljni skupini, potem je velika verjetnost, da se problem pojavlja pri pristajalni strani. Pa si poglejmo, katere so najpogostejše napake, ko gre za pristajalne strani!

w3b si#1. Stran se nalaga predolgo

Pri nalaganju strani je pomembna vsaka sekunda, celo polovička sekunde. In to ne glede na napravo, preko katere obiskovalci obiščejo vašo spletno stran. Ko sami brskamo po spletu in obiščemo neko spletno stran, si verjetno želimo, da bi se vsebina hitro in pravilno naložila. Nihče ne mara čakati pred ekranom, da bo stran naložena. Podatki kažejo, da so tisti, ki do spletne strani dostopajo preko namiznega računalnika, do tega časa nalaganja strani še nekoliko bolj prizanesljivi in so torej pripravljeni počakati kako sekundo dlje, kakor pa uporabniki mobilnih naprav. Z leti postaja tudi vse bolj jasno, da se pričakovani čas nalaganja spletne strani vse bolj krajša, kar pomeni, da bo v prihodnosti ta parameter še pomembnejši. Google sam priporoča, da se spletna stran na mobilnih napravah naj ne bi nalagala več kakor 5 sekund. Če je ta čas krajši, toliko bolje. Še toliko bolj šokantni so podatki, da kar dobra polovica uporabnikov spletno stran zapusti, če se nalaga več kakor 3 sekunde, slaba polovica pa je mnenja, da se naj bi spletna stran naložila v manj kakor 2 sekundah. Raziskave so pokazale tudi, da polovica uporabnikov spleta nalaganje spletne strani povezuje z zvestobo blagovni znamki. Več časa, kot se nalaga spletna stran, večja je verjetnost, da bo uporabnik stran zapustil še preden se bo do konca naložila. Če se spletna stran tako namesto v 1 sekundi naloži v 5 sekundah, je verjetnost, da bo uporabnik stran zapustil kar 90 %.

Rešitev:

Čas nalaganja spletne strani je mogoče tudi skrajšati. Eden izmed najlažjih načinov je, da preverimo, kako kvalitetne oziroma težke so slike na pristajalni strani. Če so prevelikih formatov, jih je najbolje nadomestiti z manjšimi, ki bodo bistveno skrajšale tudi čas nalaganja strani. Nekoliko lahko čas nalaganja skrajšamo tudi tako, da pregledamo skripte na strani. Za nekatere nemara po preverjanju ugotovimo, da niso nujne, druge morda lahko spremenimo in optimiziramo in tako vplivamo na čas nalaganja. Prav tako je pomembno, da uporabnik na pristajalno stran ne prihaja preko preusmeritve. Številni ne vedo tudi, da nalaganje strani upočasnijo gumbi za družbena omrežja – na pristajalni strani naj bodo zato samo gumbi za tista družbena omrežja, kjer ste resnično dejavni.

Več o počasnem nalaganju spletne strani ste si že lahko prebrali tudi tukaj.

#2. Preveč elementov na pristajalni strani

Pristajalna stran ima vedno neko strukturo in dizajn. Od dizajna in postavitve elementov strani je v veliki meri odvisno, ali bo uporabnik stran razumel in se bo na njej dobro znašel. Pri dodajanju elementov spletne strani se je zato bolje držati pravila »manj je več«. Najbolj nehvaležne so tiste pristajalne strani, kjer se hoče na premalo prostora uporabniku povedati preveč. Preveč vsebine pomeni natlačeno, nezanimivo in neestetsko. Pretirana vsebina lahko negativno vpliva tudi na dizajn, pa če je ta sicer še tako dober. Od prvih petih sekundah je odvisno, kako bo uporabnik dojel neko spletno stran. V teh kritičnih sekundah se uporabnik tudi odloči, ali bo na spletni strani ostal, ali pa jo bo zapustil. V prvih sekundah na strani uporabnik na hitro preleti slike, morda glavne in izpostavljene besede in kak bolj viden element. Vsebina mora biti jasna na prvo žogo, slike pa lepe in privlačne za oko. Če temu ni tako, uporabnik spletno stran skoraj gotovo zapusti.

Rešitev:

Spletno stran je torej potrebno očistiti nepotrebne navlake oziroma elementov. Odločiti se je treba za tisto, kar želimo najbolj izpostaviti – to pa včasih ni tako enostavno, kot se zdi. Poskrbeti je potrebno za izčiščen videz, ki bo pritegnil. Besedilne sestavke, ki so daljši, je bolje nadomestiti s kratkimi ter jasnimi stavki, dobro je uporabiti tudi alineje, ki so hitreje berljive. Najbolje je za delo najeti tekstopisca, ki lahko predlaga naslove, ki bodo pritegnili pozornost in bodo uporabnike prepričali, da je stran vredna njihovega časa. Najbolj pomembne prednosti in vsebine dajte v krepki tisk, ki je takoj viden, a z njegovo uporabo nikar ne pretiravajte, sicer bo odebeljenega preveč. Če želite na pristajalni strani vzpodbuditi določeno uporabnikovo obnašanje oziroma dejavnost, to jasno izpostavite z »call to action« gumbom.

© 21. 07. 2017 - windowsvista. Oglaševanje.