Uspešni slovenski izvozniki
| Članek je bil prebran 543 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Slovensko gospodarstvo v veliki meri temelji na mednarodnem sodelovanju. Izvoz in uvoz sta pomembna v precej panogah. V zadnjih letih se pomen mednarodnega sodelovanja še povečuje. Za podjetja bo postalo nujno, da se trendu prilagodijo in svoje poslovanje razširijo tudi v tujino.

Izvoz

Trenutno najuspešnejši slovenski izvoznik

Za uspešen izvoz je nujna predvsem inovativnost. Ta ustvarja konkurenčno prednost podjetij, ki se odločijo, da vstopijo na tuji trg. Z njo se ponaša podjetje Dewesoft, ki je letošnji zmagovalec slovenskega izvoza. Ustanovitelja Andrej Orožen in Jure Knez iščeta inovativne rešitve na področju merilnih instrumentov. Dewesoft je drugačen in uspešnejši od svojih konkurentov na svetovni ravni. Prav zaradi tega je v tujini tako priznan. Njegov večinski trg je prav v tujini, saj kar 96 % prihodkov od prodaje ustvari na tujem trgu. Predstavništva imajo že v 16 državah, mednarodno prisotnost pa z leti le še povečujejo. Po tehnologiji prednjačijo pred sicer tehnološko razvitimi Kitajci. Vstopili pa so tudi na afriško celino, kjer ima Dewesoft svojega prodajnega predstavnika v Južnoafriški republiki.

Trgovci na tujem

Težko je, da bi bil slovenski trg za domača podjetja zadosten. Tudi živilski trgovci iščejo priložnosti v sosednjih državah, saj je doma konkurenca prevelika. Mercator v veliki meri posluje z državami bivše Jugoslavije, ki so v tem pogledu Sloveniji precej podobne. Blagovna menjava narašča predvsem med Slovenijo in Hrvaško. Južna soseda velja za pomemben trg mnogih slovenskih podjetij kot tudi trgovca, ki ga vodi Tomislav Čizmić. Pomembnost slovensko-hrvaškega sodelovanja vidi tudi Goran Berić, direktor družbe Kras mesna industrija Zagreb, ki se strinja, da sta državi precej odvisni druga od druge predvsem v teh negotovih časih.

Nasveti za podjetja, ki iščejo priložnosti na tujem

Za slovenska podjetja je odlična priložnost vstop na tuje trge. Ta jim ponuja precej več priložnosti kot sicer privlačna, a majhna Slovenija. Cilj slovenskega gospodarstva je še povečati mednarodno sodelovanje. Za uspeh na tujih trgih je nujno, da so slovenska podjetja konkurenčna. Ta je rezultat predvsem inovativnosti. To se je v primeru Dewesofta izkazalo kot izjemno učinkovito. Razvoj izdelkov odpre marsikatero priložnost. Na srečo proizvajalcev so se razmere tako razvile, da je danes precej lažje stopiti na tuji trg, kot je bilo to še pred nekaj desetletji. Digitalizacija se je izjemno razvila in danes jo je mogoče izkoristiti na skoraj vseh področjih. Tako razloga, da se podjetja ne bi odločala za izvoz, ni. Predvsem pa je potreben pogum. Kmalu se izkaže, da izvoz prinaša številne prednosti in lahko spodbudi rast podjetja.

Kam izvažati?

Trenutno je najlažja usmeritev na evropski trg. Tudi ministrstvo za gospodarstvo je usmerjeno na spodbujanje sodelovanja z Evropsko unijo. Evropski trg je precej podoben našemu, na mnogih področjih velja podobna, če ne enaka zakonodaja za članice, zato imajo podjetja s trgovanjem na tem območju najmanj težav. Kot že prej omenjeno se povečuje slovenski izvoz na Hrvaško, vse bolj privlačen postaja tudi švicarski trg. Ni pa Evropska unija meja. Pogumna podjetja najdemo tudi v Rusiji, Indiji in na Japonskem.

Slovenska podjetja bodo kmalu ugotovila, da slovenski trg ni dovolj. Mednarodno sodelovanje bo zaradi enostavnega dostopa izjemno privlačen, tako da bo slovenskih izvoznikov vse več.

© 27. 04. 2024 - windowsvista. FB | TW | IG | Google Ads.